söndag 18 januari 2009

1 steg fram, 2 tillbaks

Nu har mitt blivande badrum fått väggar! Ska bli så skönt när det är klart. :-)

Så till koftan.
Jag hade stickat så att den hade lagom längd. Meeeeeeeeen... Jag var inte helt nöjd.
Den var alldeles bylsig i ryggen, och jag tyckte midjan hade hamnat för långt ner.
Efter att ha resonerat med mig själv, fram och tillbaks... Så repade jag upp.. tillbaks till midjan.
Jag ska istället för att ta ihop i ryggen mitt bak, minska i sidorna. Hoppas att detta ska motverka bylsigheten. Sen ska jag börja med resåren tidigare. Har inte bestämt än om jag ska byta till de mindre stickorna till resåren som det står i mönstret... Det får jag nog se när jag kommer dit.
Nu, mot stickorna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här koftan verkar bli något utöver det vanliga - så jag tycker att du gjorde hetl rätt som repade upp den. Är du inte nöjd så blir du kanske besviken på slutresultatet. Blir den för liten köper jag den =)

mc-chick sa...

He he tyvärr för dig, så är jag tillbaka på löjligtnöjdstadiet. :-)
Men om jag av misstag krymper den i tvätten så hör jag av mig. :-) Hoppas din förkylning är som bortblåst!