söndag 14 mars 2010

Wow!

Kjolen är klar!!
På bilden poserar fina Nadja i den. Hennes alienkatt är oxå med på ett hörn. :-)



Jag är så otroligt nöjd med kjolen. Ni vet så där nöjd, stolt och skrytsam, som man inte inte riktigt får vara i vårt land.
Ni kommer få se fler bilder på den. När jag är ute o spatserar i vårsolen med den. :-D

Stickar gör jag på Swallowtail. Men jag tyckte nupparna såg lite tråkiga ut. Liksom inte WOW.
Jag hade slängt in en livlina precis innan nuppdiagrammet började och vips hade jag repat upp dit.



Ett snabbt besök på Panduro, pärlor inhandlades. Dom är ljust mintgröna. Men mot garnet ser de nästan vita ut. Riktigt vårigt. Nu tror jag sjalen kommer bli WOW!


6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Kjolen blev jättefin. :)
Bilden är lite mörk.. Är det en sån där hårlös katt?

Nadja sa...

åh vilken fiiiin suddig kisse *haha*
Kjolen var helt löjligt snygg. Verkligen. Du är allsmäktig, Linda :)

metamorphosis sa...

Lite (eller ganska mycket pärlor) kan förgylla i stort sett vad som helst! :-)

Ska bli spännande hur sjalen tar sig ut när den är färdig! :-)

Elisabeth sa...

Jättefin blev den!
Och visst får man vara stolt, det är helt fel att tro annat. Fel, fel, fel. Det är bara smålighet när folk tycker man inte får vara glad när man är duktig. Gå du ut och stoltsera med din kjol och alla andra fina saker!!!

mc-chick sa...

Tack alla! :-D

jo, alienkatten är en nakenkatt (heter det så Nadja?)

Nadja sa...

nakenkatt/alienkatt/Sphynx - allt funkar :) haha