lördag 30 juli 2011

Inspirationstorka


Jag har stickat lite på min LeatherFight och kjoldelen förutom spetskanten är klar. Men efter att ha läst igenom mönstret har jag insett att den ju är en mardröm att montera. Plus att hålet för midjan är gigantiskt. Vet inte om jag stickat fel, men jag hoppas jag kan fixa till det när jag plockar upp resåren i midjan sen.
I alla fall så tappade jag suget lite och den åkte ner i ufokorgen (i det här fallet en pappkasse) igen. Men jag vill verkligen få den färdig för jag tycker den är såå snygg, så den kommer förhoppningsvis snart fram igen.

Och efter en stunds inspirationstorka bestämde jag mig för att sticka mig en Dahlia.
Jag har fyra härvor blågrön Heavens Hand liggande som jag tror blir bra. Känner för ett enkelt sticke utan att behöva tänka. :-)

Tror att jag känner för en bit kladdkaka till också faktiskt.

Inga kommentarer: