tisdag 25 augusti 2009

Den gröna ön

Vad fort det går att får ett FO när man bara stickar på samma grej hela tiden. :-)
Sockorna från den tyska sockboken, socken aus aller welt är klara! De tål ingalunda en nogrann granskning då de innehåller smärre fel och icke är identiska. :-)



Men helt fantastiskt sköna att ha på sig, garnet är regia silk och colinette jitterbugg. Underbara! Det är inte säkert att jag tar av mig dom igen, ever. :-)

Fick ett litet paket på posten idag oxå, min beställning från Garnkorgen. Så nu är jag redo att tisstla och tasstla igen.



6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad fort det blev två strumpor!! Så himla fina också! :)
Det nya garnet ser härligt ut att sticka med. :)

mc-chick sa...

ja, det gick fort när jag väl satte igång. Dom låg i en låda rätt länge. :-)

MammaPuhStickar sa...

Jättefina sockor. Och som du säger, det går fort när man gör en sak i taget, men det är svårt att låta bli att ha flera projekt på gång.

Heléne sa...

Fantastiska sockor - Whoooa!

The Willow Fairy sa...

Snygga strumpor. Skulle jag aldrig klara av...

Hoppas det blir bättre kontrast denna gången. Höstliga färger. Alla verkar vara inne på höst nu... Det är fortfarande sommar i min hjärna - men jag är ju som jag är

mc-chick sa...

Tack! :-)