torsdag 17 juni 2010

Nytt mönster!

Jag har gjort ett nytt mönster!

Inspirationen fick jag en sen kväll med gitarr, öl och Johnny Cash. Låten I´ve got stripes fastnade i huvudet och sen föddes dessa sockor.

Stripes & chains



Garn: regia silk ett svart och ett vitt nystan.
Stickor: 2,5 mm rundsticka, mönstret är skrivet för magic loop.



Det finns nu till försäljning här ravelry. Det finns både på svenska och engelska, kostar 20 kr. Om du är intresserad av att köpa mönstret men inte är medlem på ravelry så skriv en kommentar så fixar vi det. :-)

11 kommentarer:

Stickeri Stickera sa...

Vilka jätteläckra sockar. Kanske det blir ett par sånna i höst.

AnJa sa...

Häftiga! Undrar om jag ska ge mig på magic loop i höst? Du kanske skulle hålla en blogg-kurs i ämnet? :-)

Ett nystan.. sa...

Guud va snygga... Usch, jag har ju ännu inte fått till något med Magic loop, strumpstickorna åker liksom fram av bara farten. Detta kanske vore något!

Tina sa...

Dom var riktigt riktigt snygga!!! :)

Pixi sa...

Perfekta!!=)

mc-chick sa...

Tack! :-D

umbra stickspår sa...

Snygga! Detta bådar gott för framtiden, vad gäller designande...
Stickar snyggt gör du ju redan:-)

mc-chick sa...

hihi tack! :-)

Anonym sa...

Great post thanks

elisabet sa...

Jättesnygga.
Men jag kan inte sticka
magic loop

mc-chick sa...

http://www.knittinghelp.com/videos/advanced-techniques

Men du kan lära dig! :-)