måndag 21 september 2009

Raggisar


Brorsdotterns raggisar är klara. Det har uttryckts önskemål om att sådana behövs. Så nu kan hon ut o hoppa i vattenpölar med raggisar i sina stummigövlar. Faktum är att jag förväntar mig, ja nästan kräver, att det ska hoppas i vattenpölar. I värsta fall får jag väl visa henne hur man gör, för jag har dokumenterad erfarenhet av att hoppa i vattenpölar. Man kan nästan säga att jag har doktorerat i att hoppa i vattenpölar. Eh.. nog om det... :-)
Vanligt raggsocksmönster och garnet är big fabel. Stickor 3,5 mm.
Hoppas dom passar, -om dom är för små lovar jag att sticka om dom.
Nu ska jag ut o hoppa i vatt.... erhm jag menar springa en runda.

8 kommentarer:

fale artut sa...

YES! Klart att man ska hoppa i vattenpölar, brukar du händelsevis dika i pölarna också? Jag är en hoppare och dikare av stora mått!
Finns det några BRA stövlar?! Alla mina går sönder! Men jag slipper galonisar i alla fall........

mc-chick sa...

hi hi skönt att höra att jag inte är ensam.
Jag kan rekommendera gympaskor i goretex för vardagsdikande. :-)
Jag har alltid mina på mig ifall man skulle stöta på den där perfekta pölen.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hihi! ;D

The Willow Fairy sa...

Tihi... Kommer att tänka på en reklam som går på TV nu, en mamma och hennes son i lekparken och mamma ser hur sonen tar satts och springer mot vattenpölen och hon försöker förgäves hinna fram. Ingen aning om vad den gör reklam för, men jag blir glad när jag ser den.

mc-chick sa...

hi hi ja, den reklamen är söt. :-)

Sonia sa...

Så söta små sockar. från Sonia

ANNEPÅLANDET sa...

Klart man må hoppe i vannpytter! Hva skal man ellers med raggsokker og stummigøvler??

mc-chick sa...

Mer vattenpölshoppande åt folket!
:-)