torsdag 10 september 2009

Framme


Nu är jag framme. Storm som jag bor hos, visade mycket intresse för mina stickkassar. På bilden godkänner han dagens inköp.
Jag stannade till på Lerdalaboden och köpte garn till en tröja från Interweave knits höstnummer. Fast jag ska köpa till färgerna sen, som ska vara på oket.

Innan jag åkte så hade jag en diskussion med Sylvi.
-Varför får inte jag följa med? ALLA andra får ju följa med!!
-Men, du är lite för stor att ta med... sa jag.
-Neej, jag är ju inte alls så stor än. sa hon o tjurade
-Nån måste ju hålla ställningarna här hemma, sa jag. -Och hålla ordning på Zorro & Agnes. Du som är drottning måste ju ta ansvar oxå. sa jag
-Jaa, om du säger det så så. sa Sylvi. - Men lägg mig i en låda då, annars kommer Zorro ligga på mig hela tiden och då blir jag så hårig.
-Ok, med locket lite öppet på lådan då, så du kan titta ut o hålla koll. sa jag.
-Det blir toppen! sa Sylvi och var äntligen nöjd så jag kunde åka.

Hon är verkligen en hand full den där kappan. Och jag har inte vågat tala om för henne än att hon kanske blir lite liten...

3 kommentarer:

AnJa sa...

Hahaha jag med mitt korta minne funderade på om du pratade om hundar eller katter.... Men det var ju stickprojekt! Ja, hon verkar besvärlig Sylvi. Hon blir nog naggande go när hon är klar!

Pixi sa...

Säger detsamma !!HAHAHA!! Ohh älskar alpaca!! Det blir en suverän tröja det !! =)

MammaPuhStickar sa...

Söndagen försvann på helt andra saker än jag tänkt från början. Hoppas du hade trevligt.