torsdag 12 mars 2009

Fem fina fåglar satt på en gren

Bluenerds klara! Dom är perfekta vårvantar, lämpliga till tex fågelskådning. :-)

Det är ull från Spinspirations fiberklubb i färgen Blåmes. Jag har spunnit det entrådigt. Mönstret är Knotty Gloves.

Jag gjorde lite ändringar i mönstret. Kortare mudd och flätan mitt på handens ovansida.
Jag är supernöjd med dom här!
Trots nya projekt på gång, så ville jag ändå sticka färdigt dom här. Liksom "bara ett finger till". Så nu kan jag med gott samvete hugga in på dom nya stickena. :-)


9 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns bara ett ord. SUPERLÄCKRA!!!

The Willow Fairy sa...

Dina var finare än förlagan. Härliga vårvantar ser det ut att vara.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefina! :) Jag gillar ändringarna du gjorde också.
Är det svårt att göra fingrarna? Jag har bara stickat halv-vantar än så länge och vanliga tumvantar använder jag sällan så jag är mer sugen på att göra fingervantar men dragit mig för det för jag fått för mig att det är svårt.

Anonym sa...

Superfina !!
Såå snyggt med flätan åsså var det färgerna...Bara att buga och säja Grattis till det färdiga resultatet. Du e duktig du :)

Lillan sa...

SÅ fina =D

Anonym sa...

Åh, så snygga! Snyggt med flätan på handen.

Såg du några fåglar? :-)

mc-chick sa...

Tack så mycket allihopa!! :-D

Jag såg inga fåglar när jag var ute o fotade, det hade vart kul o ha med en bild på en riktig blåmes. :-)

Anonym sa...

Alla har ju redan sagt det men jag säger det igen. Jättefina!
Ha en bra helg och
Må gott

mc-chick sa...

Tack!

Idag har jag invigt dom. Men jag måste tyvärr säga att dom kliar på ovansidan av handen. Hoppas dom mjukar till sig. Kanske skulle prova att tvätta dom.