tisdag 12 maj 2009

Prästkrage

Jag har gjort en prästkrage till Julez växelspak. :-)



Eget mönster, stickat i hemskt akrylrestgarn (nej, jag stickar ju inte i akryl)



Hur en prästkrage ser ut, vet kanske de flesta. Jag vet definitivt hur en prästkrage ser ut och hade plockat fram passande färger. Hur kommer det sig då att min blomma är vit i mitten? Det kan jag inte svara på. Antagligen höll jag på att räkna ut svåra matematiska problem i huvudet när jag skulle byta färg. ehum, ja...
Julez blev iaf väldigt glad för sin blomma!

6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hehehehe ;)

mc-chick sa...

:-D

The Willow Fairy sa...

Min sambo blev stum och mållös och sedan förnyade han mitt stickförbud som gäller i bilen..... Förstår inte detta....

Jag tyckte den var söt...

fale artut sa...

Du kan konsten att få upp smilbanden!

mc-chick sa...

ti hi

MammaPuhStickar sa...

Söt, men inte något som jag lär få pimpa med i min (vår) bil.