måndag 7 juni 2010

RainbowStar

Här är FO-bilder på RainbowStar.
Mönster från boken Sticka, romantiskt, kvinnligt och modernt. Mönstrena i boken får inte så högt betyg av mig, men modellerna är fina. Så då kan det vara värt att sticka ur den ändå.
Garn är Kauni i regnbågsfärg.
Stickor 4,5 mm
Den väger 154 g, men jag fick ändå använda två nystan för att få färgerna att gå ihop. En knut med färghopp dock.
Den är svårburen, både till färg och form. Men jag älskar den och förhoppningsvis kommer jag använda den hela tiden.

Framifrån



Bakifrån



och, jaa... I´m having a blonde moment...



Sen var det ju sagt att det skulle finnas en kruka med guld vid regnbågens ände...
Jag har grävt o grävt, men inte hittat någon... än...


6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hahahaha, du är så rolig du! :D
Men gumsan! Du ser helt annorlunda ut! Tycker du passar i både svart och blont. :) Men du ser smalare ut också.
Tröjan blev jättefin och jag gillar dina byxor skarpt också.
:)

Sonia sa...

Så fin, Så fin. Från Sonia

Pixi sa...

HAHAHA!! Men fiin vart den iaf så du behöver inget guld!!=)

Eva S sa...

Häftigt och helläcker.

The Willow Fairy sa...

Hahaha - Underbart ...

Tack för dagens skratt, det behövdes.

mc-chick sa...

tack tack!:-)