lördag 7 februari 2009

Här kommer Pippi Långstrump!


Färdiga PippiLångstrumpor! Mönstret är Spring Forward och garnet är Noro sockgarn. Mönstret gillade jag jättemycket! Lätt och roligt. Garnet... nja... Färgerna är fina men garnet är hårt och inte alls roligt. Får se hur det blir efter tvätt.
Nu ska jag ta itu med tröjan, men jag har fortfarande inte bestämt om jag ska göra en stl mindre. Kanske drar jag lott...

Dessvärre har jag fått min obligatoriska nunärjagäntligenbörjattränaförkylning. Det var väntat, men jag klarade mig ändå längre än jag trott.
När jag vaknade i morse hade jag lite ont i halsen och kroppen känns trött och lite febrig, fast jag har ingen feber. Men ni vet hur det känns.
Så idag är det vila som gäller och jag kurerar mig med detta:


Ekologiska apelsiner och ekologisk vit choklad köpta här. Apelsinerna är helt otroligt goda!!
C-vitaminbrus, morotsjuice och kanske lite jäger till kvällen.
Hoppas det inte blir en långvarig förkylning.

5 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Sockorna blev roliga, som jag sagt förut så är det ju verkligen passande namn. :)
Hoppas du mår bättre snart.
Kram

Anonym sa...

Superfina sockor som man blir glad av. Trist med förkylning, vet hur det känns.

Anonym sa...

När jag var på mässan såg jag din jacka, men nu tittade jag inte supernoga efter den, men på rak arm skulle jag säga nej, inte i butiken just nu.

Anonym sa...

Vilka härliga gladsockar :) Krya på dej !!

mc-chick sa...

Idag känns förkylningen bättre!! Skönt. Och jag har kommit igång med tröjan igen. :-)