söndag 17 juli 2011

Rallarrosor

Nu blommar rallarrosorna och jag tycker dom är såå vackra. Det är fantastiskt när de täcker en hel äng med sitt lila hav.
Jag hittade bara en att fota men men ni vet vad jag menar.



Passande nog blir mina knästrumpor i samma färg. Äntligen har jag börjat med dom, så roliga att sticka!



Sen har jag stickat en liten bäbismössa, till en kompis bäbis. Jag använde Rowans ekologiska purelife wool. Mössan blev bra, men jag är inte helt nöjd med dropsmönstret, hade jag haft mer tid skulle jag stickat om den och fixat till flätornas början och avslut.



När jag var klar med Tistelkoftan gjorde jag en liten utrensning bland stickpåsarna. Både Windermere och Stormsvalan har blivit upprepade. Så kan det gå.



4 kommentarer:

mary-ann sa...

åh va jag gillar mönstret på dina knästrumpor :D vad har du hittat det nånstans?

Mamma Puh Stickar sa...

Ska bli kul att följa din Knästrumpa. Mönstret är ju så läckert.

mc-chick sa...

Mönstret finns här
http://www.ravelry.com/patterns/library/selbudeath
Dom är superkul att sticka!

Unknown sa...

stilige knestrømper!!
Jag visste ikke at de blommor hete "rallarrosor" og det burde jeg vite efter som jag bor i Narvik, en by bygd av rallare.. :))