tisdag 8 september 2009

Idag bilder

Autumn Anarchy är klar!
Den är underbar. Garnet är Zauberball, ljuvligt och jag har stickat med stickor 5 mm.



Jag kan ha den både som sjal och hopgosad runt halsen. Jag kommer nog använda den mest hopgosad eftersom jag inte är en sjalperson.



Nu till nya projekt.
Det gröna är underbara Drottning Sylvi, uppe till vänster är omstarten på tistelkoftan och överst i mitten är ett otippat nytt projekt. Igårkväll fick jag plötsligt ett obotligt behov av ett par restgarnssockar. Jag har inte stickat några restgarnssockar innan, men det ser så mysigt ut när andra gör det. Så jag började på sockklubbens septembersockor.



Jag har inte stickat några sockor från klubben sen i januari. Så jag vet inte om jag är med längre. Men det spelar ju inte så stor roll.
:-)

8 kommentarer:

garnlivet sa...

Sjalen ser jättefin ut. Jag håller på med en hemlisstickning i samma garn o håller med om att det är ett härligt garn.
Drottning Sylvi är jag mycket nyfiken på, hon ser härlig ut och vilket fin färg på garnet du valt !! Sticka lugnt, själv har jag ingen tid till det just nu. :(

AnJa sa...

Åh, det kliar i fingrarna att prova Zauberball. Snart... Just nu stickar jag vantar av egenspunna garnet. Tyckte inte det såg så tjockt ut när jag spann men vantarna blir nog lagom för klimatet i Antarktis :-)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefin sjal! :)

Pixi sa...

Jättevackert ,det e många som köpt det garnet ,får väl göra det jag med ,alldeles utmärkt till sjal!! =)

The Willow Fairy sa...

Vad fin sjalen blev, trodde att den skulle bli för gles i Zauberball, men den blev ju alldeles perfekt luftig och fin och snabbt gick det som vanligt, trots omtaget.

MammaPuhStickar sa...

Också sugen på att provat ngt med Zauberball. Din sjal var ju perfekt i storlek. Har inte bestämt projekt för det garnet ännu.

Lillan sa...

Sjalen är tokfin! Riktigt härliga färger :)

mc-chick sa...

Tack allihopa! :-)