lördag 19 september 2009

Njuta

Idag är det både world wide spin in public day och international talk like a pirate day.
Jag valde att ta tillvara på det fina vädret och tog en mc-tur med pappa. :-)



Vi körde till Rockneby och åt en smaskig paj på fik&butik.



Där fanns mycket fint att titta på. Och kan man tänka sig. Garn oxå! :-)
En fin härva fick följa med mig hem. Ullen kommer från lilla lamm. Jag hoppas jag får möjlighet att åka dit igen, o prata ull o får o stickning. :-)



Sen körde vi kustvägen upp till Mönsterås och fikade där, och sedan blandade småvägar hem. Fabulous har nu rullat över 1000 mil. En sån pärla hon är, min fina Fabulous. :-)



På vägen hem stannade vi vid en sjö och sträckte på benen. Undrar vad det är med vatten som gör att man vill hoppa på stenar och bete sig allmänt ovuxet? Och nej, jag plurrade inte. :-)

Hm och då kommer jag osökt att tänka på...
Arrgh walk th´plank, ye stinkin´landlubbers. Pass th´grog an shiver me timbers... an a bottle o´rum..

5 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Minsann om inte varenda kotte utom jag har varit ute och åkt dag. Men jag hade det rätt trevligt jag med...

~●Helena Pettersson●~ sa...

Ser ut som du haft en fin och trevlig dag. :)

MammaPuhStickar sa...

Avundsjuk! Blev ingen tur för oss idag.

Pixi sa...

Vilken härlig dag ni fick o inte dåligt att komma hem med lite garn oxå!!Aldrig fel!hehe..=)

mc-chick sa...

Det var en riktig toppendag! :-D