fredag 2 oktober 2009

Kärlek

Jag älskar den!
Debbie Blissjacka i Rialto DK, mönster från boken Coastlines. Allt då från Debbie Bliss. Stickor nr 4 mm. Storlek 36", det gick åt 18 nystan. Två mer än mönstret sa. Passformen är som gjuten.



Bilderna är kanske inte så bra, jag har mjukisbyxor på mig o inte fixat håret. Men solen lyste och jag ville passa på att ta bilder. Jag är iaf väldigt glad på bilderna! :-D



Kragen har en tendens att rulla sig, men jag tror (läs hoppas) jag kan pressa den slät vid tvätt.
Knapparna kommer från mammas knappskatt.



Jag känner mig väldigt fiiiiin när jag har den på mig. :-)

17 kommentarer:

Elisabeth sa...

Den var jättefin och du blev supersnygg!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefin!! :D
Men ojoj vilket jobb..!
Kram

MammaPuhStickar sa...

Det är nog en av de snyggaste jackor jag sett!! Verkligen super!!
Riktigt avundsjuk på den.
Ha en riktigt bra helg.

stickresan sa...

Så himla snygg! Vilket jobb du gjort.

garnlivet sa...

Åhhh, vad fin!! Riktigt,riktigt snygg!! Supersnygg helt enkel och med en massa fina detaljer. Åhh, sen är du ju så snygg i den :)
Ha en fin helg och njut av din fina jacka !!

AnJa sa...

Jädrans så snygg den blev!!!!! Förstår att du känner dej fin i den. Oj, vilket jobb!

Eva S sa...

Helt klart godkänt. Bylta på dig du och ha en fin helg.
Må gott

Garntrollet sa...

Men ohhh... så snygg! Den passar dig perfekt!

Ps. Kul att läsa lite mer om dig på StickaMera's websida!

Anonym sa...

Du är urtjusig!

Åsa sa...

Fantastiskt snygg!

mc-chick sa...

Tack så mycket allihopa!!! :-D

The Willow Fairy sa...

Gudars vad snygg - drottninglik minst sagt. Oj om man kunde få tummen ur och göra något sådant, ett arvegods skulle man kunna tänka sig.

Heldri sa...

Helt otroligt vilket arbete du har lagt ner! Fantastiskt fin, flätor är verkligen underbara.

mc-chick sa...

Tack! :-D

Vickan-Pickan sa...

Åh vad fin den blev. Vad duktig du är och precis som nån annan sa; very queen-like :)

VIckan

Unknown sa...

Den är ju helt underbar!!

mc-chick sa...

Tackar!! :-D