tisdag 28 september 2010

Idag har vi klippt får!!
Superkul!! Dock ser fåren lite tufsiga ut nu... Jag lyckades inte ta några bilder själv, men ska försöka få tag i av de andra.

Mina Vellamosockor är klara!



Jag har börja på en enkel rätstickad sjal i Trollskog från Färgkraft. Det börjar bli kallt här, idag var det frost på trappan, så jag behöver en sjal faktiskt. :-)



Och så har jag börjat på en kofta i Vålbergsgarnet jag köpte på Wålstedts. En enkel slätstickad uppifrånochnerkofta, lite längre modell har jag tänkt mig. Det här garnet är så vackert att jag nästan får tårar i ögonen... :-)


4 kommentarer:

disa sa...

UNDERBARA sockar!! =)

Sonia sa...

Snygga strumpor, de kan du behöva
om det har börjat med frost på
marken. Men hur går det med fåren
om ni har tagit deras päls?
Hoppas att de inte fryser.
från Sonia

The Willow Fairy sa...

Har bara klipt får med ullsax, skulle vilja prova med elektrisk klippare - är det svårt?

Sockarna är vackra som allt annat du gör.

mc-chick sa...

Jag har sockarna på mig just nu... varma och mjuka. :-)

Vi blev försäkrade om att fåren inte fryser och nu har dom fått åka hem, och där kan dom gå in om dom vill.

Vi klippte med klippmaskin, det var ganska svårt att få det bra. Krävs nog en hel del övning.