lördag 21 februari 2009

Good Girl´s Bad Ass Cardigan II klar!

Sådär ja!! Nu är den klar!!








Mönstret kommer från boken Fitted knits av Stefanie Japel. Garnet är Alaska från Drops. Jag har stickat på stickor 7 mm.
Ändringar jag gjort är lite annorlunda resår, och tagit bort resårstickningen från midjan o ner som det var i mönstret. På ärmarna har jag lagt till en liten fläta, och gjort långa ärmar oxå.
Och döskallemönstret finns här.
Jag är riktigt nöjd med den, nu återstår det bara att se hur den passar på Helena. Spännande!
:-)

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Åh! *hoppar av förtjusning!* :D
Den är väldigt fin på bilderna! Det ska bli intressant och se sen hur den ser ut när jag har den på mig. *glad!*
Kram!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Skickat mail...

Anonym sa...

Åh så härlig kofta det var härlig/Ha det gott

mc-chick sa...

Tack :-)