onsdag 25 februari 2009

Ändrad åsikt

Jag har ändrat mig. Jag tycker inte om det här garnet mer o mer (Silke-Tweed från drops), utan mindre o mindre. Att sticka med alltså. Resultatet gillar jag. Men garnet är hårt och oelastiskt, som att sticka i bomull. Jag spänner händerna så hårt att jag får ont. Men den kommer nog vara superskön att ha på sig. Så jag stickar vidare. Måste nog köpa ett nystan till dock. På bilden har jag precis stickat upp ett nystan och jag har två kvar.


Hur jag klarade mig innan jag fick "lyxstickorna" vet jag inte. Alltså dom från knitpro, harmony-symfonyvaddomnuheter. Det är ju helt underbart att man kan skruva loss stickorna och sätta på stoppluppar när man ska prova, utan risk för att tappa maskor. Dock fick jag laga en sticka igår, den lossnade från fästet. Men det var bara att limma. Har läst på andra bloggar att endel råkat ut för det, så jag var lite förberedd på att det kunde hända. Det hände medan jag höll på att skruva, så inga tappade maskor. Ingen fara skedd.

6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Gillar den där färgen.
(Jag var så inskrängt förr och gillade bara svart och blått men nu gillar jag bara fler och fler färger. Grönt är en av mina favoriter faktiskt. Sen när det kommer till att sticka så är det oftast roligare med ljusa färger än mörka tycker jag..)

The Willow Fairy sa...

Lyxstickor är toppen. Förr fick jag ta flera rundstickor och försöka sätta ihop med kraftiga gummiband för att kunna prova under stickningens gång. Mkt enklare nu.

Snygg modell. Ser ut som något jag skulle vilja göra, men just nu har jag påbörjar-förbud.....

mc-chick sa...

Helena- Det är roligt när man ändrar smak när det gäller färger,och annat oxå. :-)

WillowFairy- Visst är det en snygg modell!! Och ändå så himla enkel. Det där med förbud är inget för mig. :-)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Jag har samma åsikt om silketweed, det är lite stumt att sticka med. men det färdiga plagget blir mjukt och vackert av meleringen i garnet.
hej fr. Koftan

Janette Millbom sa...

Ja hur klarade man sig? Har ngt svagt minne av att trä alla maskorna på 'scrap yarn' för att kunna prova. Eller så blev man väl överraskad av slutresultatet? ;-)

har queue-at modellen iaf, ser fin ut :-)

/J

mc-chick sa...

TantKofta- Ja, jag hoppas den blir skön o fin att ha på sig. :-)

Janette- Det är nog därför mina stickade plagg passar bättre nu.
:-)