måndag 22 februari 2010

Startitissockor


Ja, det blev ett par maratonstickade sockor jag började på igårkväll. Garnrester från julklappssockorna -08 Regia 6-trådigt i tre olika färger, sockgarn från fleece artist och lite jitterbug i tårna. Dom är ljuvlig mjuka, fast dom ser ut som en clownspya.
Bara slätstickade, förutom en liten resår längst upp. Ingen tanke bakom. Stickor 3,5 mm.
Jag tror jag har kommit fram till vad som framkallade dessa sockor. Slutsats: Jag hade ett par sockor i mig som var tvugna att komma ut, eftersom jag misslyckades med februarisockorna. Och enklast möjliga mönster för att få tillbaka mitt sockförtroende.
Nu känns det bra, jag känner mig lättad!
Koftstickningen here I come! (tror jag, eller om jag kanske skulle klämma in en spetssjal oxå?)

4 kommentarer:

AnJa sa...

Vilka mysiga sockor! Jag tror temperaturen stiger flera grader med dom på fötterna och det behövs ju i vinter. Minus 28 har vi just nu...

Heldri sa...

Clownspya var en ganska bra beskrivning, men charmiga var de. Ibland är en clownspya precis vad man behöver när världen utanför bara är vit, vit och mera vit.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Haha clownspya. Du är så rolig. :)
Håller med de andra, de både värmer upp och ger den vita världen en färgklick. :)

mc-chick sa...

har dom på mig nu. så sköna!