måndag 17 augusti 2009

MonteringsMardröm

What a waste..coaten är färdig.



Fruktansvärd att montera ihop. Alla delar är stickade för sig och sedan ihopsydda. Och alla kanter är upplockade och stickade i efterhand.



Kan ni förstå hur många trådar det blir att fästa!!??
Jag trodde jag skulle bli tokig!! Nu förstår jag att det finns skäl till att läsa igenom hela mönstret först. Jag skulle aldrig börjat sticka denna om jag hade vetat. Men, now that it´s done...
Jag är så nöjd med den, tycker den är skitsnygg!! Jag ska köpa en sjalnål från knitpro har jag tänkt, för att hålla ihop den fram.
Mönster från Interweave knits fall -08. Garn är Felted Tweed från Rowan. Tumme ner för mönstret (även om jag är nöjd med det färdiga resultatet) Tumme upp för garnet.
Nu ska jag påbörja ett HarryPotterMaraton. :-)

4 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Snygg och kanske värd besväret. Synd att du inte kan komma på ullkamningen. Jag som tänker ta hojen ner (om vädret tillåter).

garnlivet sa...

Snygg och rolig väst, menar lite ovanlig i modellen. Förstår precis det trista med att fästa många trådar...men ibland kan det ju vara värt besväret.

Heldri sa...

Började inte du alldels nyss att sticka den där? Shit pommesfrites vad snabb du är, men det har jag ju konstaterat tidigare.

Att fästa trådar är verkligen ett tveksamt nöje så jag förstår dig fullständigt.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Söt. :)
Men det lät inte kul med en massa trådar att fästa.