tisdag 17 augusti 2010

o doft av kaprifol...

Endpaper Mitts klara! Garnet är Malabrigo sock.



Dom blev klara i söndags kväll, när jag satt o stickade på verandan o solen gick sakta ner bakom trädtopparna. Det kom en doft av kaprifol. Zorro o Agnes låg hos mig på varsin stol. :-)


Sen försökte jag och misslyckades med att börja på ett par sockor från drops. Jag hade otur med mina stickor 3 mm.
Det första paret visade sig inte vara 3mm, nästa par hade fått en flisa där garnet fastnade hela tiden. Hm måste nog faktiskt vara tvungen att köpa stickor. :-)

Men igår letade jag fram ett par treor och kom igång. Garnet är Karisma, jag gillar inte Karisma. Mönstret är från drops, jag gillar inte drops. Men två minus blir väl plus? hehe



Jag har haft det här mönstret länge i min kö och jag tycker dom är så fina. Men jag borde använt mindre stickor till resåren. Och diagram 3 är förskjutet så det blir inte så symmetriskt som jag skulle vilja. Får se om jag gör ändringar till socka två. Eller inte. :-)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jättesnygga vantar...och även sockorna blir snygga..jag är ju grön-tokig!
Jag kommer med största säkerhet att härmas :-)

mc-chick sa...

Tack :-)
Det är bara att härmas på!
Jag tror jag är på väg in i en grön period.

The Willow Fairy sa...

Kan faktiskt hålla med dig om både karisma och dropsmönster, men ibland måste man göra undantag om inte så för att bekräfta att man hade rätt (igen)

mc-chick sa...

Ja, precis!

mira sa...

trots karisma - så riktigt läckra sockar (jag gillar en hel del drops så det är inget minus). gillar den gröna klara färgen! :)

mc-chick sa...

Tack! :-)