torsdag 19 augusti 2010

Bonanza


En dropssocka klar! och den andra på god väg. :-)

Faktiskt är paret redan klart i mitt huvud och jag började fundera på nästa projekt. Valet föll passande nog på Travelling Woman. Jag tänkte sticka den i malabrigosockresterna så den matchar mina Endpaper Mitts. :-)

Fast jag kommer nog döpa den till Travelling Band eftersom jag är inne i en creedencebonanza. (och jag tycker det är roligt att använda ordet bonanza...) :-)

Jag tror bestämt att jag har krälat ut ur koftträsket. Inte för att koftträsket inte är ett trevligt ställe att vara. Men just nu gillar jag små snabba projekt, och mina pågående koftor vilar lite. Inte heller har jag det där vanliga "måstenogbörjapåennykofta-suget".
Så nu tassar jag istället omkring på "snabbastickenmolnet". Oxå ett trevligt ställe att vara på. :-)

5 kommentarer:

Pixi sa...

OMG vad du kan !!Jisses så snygga!!!=)

AnJa sa...

Blir du trött på dom - skicka hit dom... Ännu en sak på min lista på VILL STICKA.

mc-chick sa...

Tack! :-)

hihi Jag LOVAR att skicka dom till dig om jag tröttnar på dom... :-)

Anonym sa...

Dom är Fetsnygga ! Jag gillar färgkombon och så jämnt och fint stickat! Jag blev sugen på att göra ett par....men har en sjal att sticka klart först...
Såg dina strumpor på Ravelry...

Mjuka garnkramar/ Tussilull

mc-chick sa...

Tack! :-)