fredag 20 augusti 2010

Bildkavalkad

Sockor från drops, stickor 3 mm, garn Karisma.



När jag började på dom trodde jag dom skulle bli jätteförstora, så det luktade lite julklapp om dom. Men titta så perfekt dom passar på mig! Fast lite julkänsla sprider dom omkring sig.



Man kan nästan höra brasan spraka i bakgrunden o skidstavarna lutar mot väggen.



Det ska bli intressant att se hur länge dom håller. Fast det är ju inga gummistövelstrumpor, utan finsockor i soffan.



Jag är mycket nöjd med dom! :-D


7 kommentarer:

Anta sa...

Vilka otroligt snygga strumpor du har gjort, vad du är duktig. Såna skulle jag nog inte våga att sticka. Förresten välkommen upp till Dalarna såg att du ska plugga uppöver. Hoppas att du kommer att trivas. Ha det så bra.

AnJa sa...

Åh så läckra! Undrar om jag skulle klara av att sticka sådana snygga mönster? Kanske är dax att våga prova på. Man kan ju inte annat än misslyckas och då kan det ju alltid bli nåt annat av garnet :-)

Eva S sa...

Säger bara en sak. Helt underbara.

mc-chick sa...

Tack!! :-D

Rosenvante sa...

Helt fantastiskt vackra strumpor. Skön färgkombination och stilfulla.

MammaPuhStickar sa...

Mycket fina sockor. Hamnar på min "vill-göra-lista".

mc-chick sa...

Tack! :-D