lördag 10 januari 2009

Bilder

Ja, här kommer då lite bilder på röda tröjan. Inte jättebra bilder, men dom får duga. Jag tänkte skriva lite detaljer medans jag kommer ihåg.
Mönstret är Silken Cowl Tank, från boken Sensual Knits.
Jag stickade med stickor 3 mm och i garnet Heavens Hand. Det gick åt 3,5 nystan ungefär. Jag stickade runt upp till ärmhålen och graftade axlarna.






Jag repade upp ett antal gånger och gjorde ändringar. Och nu passar den perfekt! Precis som jag ville ha den. Moralkakan är då att det faktiskt är värt extra jobb och upprepningar för att bli nöjd i slutändan. Stickfasthetsprov är något jag motvilligt kommer börja göra, iaf till större projekt.

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Så fin. :)
Garnet ser ju så himla mysigt ut också. Kragen blev himla snygg också!

mc-chick sa...

Tack! :-) Jag är supernöjd!

Anonym sa...

Jag har sagt det tidigare, men den blev superfin.
Jag har utmanat dig på ming blogg.