tisdag 13 januari 2009

Gladare idag :-)

Ett lite gladare inlägg idag. :-)
Igår var jag på supertrevligt symöte, mmm smaskig tacospaj. Jag hade bakat banankaka med choklad och hasselnötter mmm.

Här kommer bild på sjalen jag håller på att sticka i mitt handspunna Östersjön från fiberklubben. Jag gillar den jättemycket! Men har insett att garnet kommer inte räcka, men den får bli så stor som den blir. Jag har ju plan b att sticka en svart kant, men jag ska försöka avsluta innan garnet tar slut. Vi får se hur det går.

Det känns otroligt lyxigt att sticka i egetspunnet garn, och än har det inte gått av nånstans. Och nej, jag har fortfarande inte spunnit färdigt allt, tar lite i taget. :-)

6 kommentarer:

HELENA-RUTAN sa...

Härliga färger i garnet. :)

mc-chick sa...

Ja, det tycker jag oxå! :-)

Ulricha sa...

Åh, vad snygg den kommer att bli. Är det 1-trådigt, du har spunnit?

Jag direkt ogillar att sticka med mitt handspunna. Jag har inte kommit över handspunnet-tröskeln än :-)

mc-chick sa...

Tack! :-) Ja, det är entrådigt. Dock inte särskilt jämt, men det tar väl tid innan lär sig det. :-)

Eva S sa...

Ja det var fin färg på den. Undrar just vad du har för mönster. Var man kan få tag på det och om det är mycket krångligt?
Må gott

mc-chick sa...

Jag svarade på din blogg, men annars finns länk till mönstret i mitt inlägg den 6 jan. :-)