måndag 26 januari 2009

Tankar om träning

Idag tog jag fram min pulsklocka som legat i en låda i ett och ett halv år. Tänkte försöka få lite struktur på min träning igen.
Jag har skrivit ut ett träningsprogram, både för löpning och styrketräning.
Jag älskar att träna, men samtidigt är jag en obotlig latmask och ett kakmonster.
Så jag behöver nog ha ett schema att följa för att träna regelbundet. Nu har jag joggat när jag känt för det, och så långt jag känt för. Då blir det ju inte att man utmanar sig så mycket, utan lunkar på i samma gamla takt.
Mål: 1. Jag tränar för jag tycker det är roligt!
2. Jag mår bättre när jag tränar.
3. Jag vill gå ner de där extra kilona som spökar.
Och det här med att äta mindre kakor :-) det funkar inte. Så jag får förbränna dom istället, och jag blir mindre sötsugen när jag tränar och mer hungrig på mat. Så det blir en god cirkel. :-)
Sen tänkte jag att om jag skriver om det här, så får jag ju skämmas när jag fuskar. :-) hehe
Idag har jag då enligt träningsprogrammet tränat armar och mage på morgonen.
Löpningen skulle vara 30 min i pulszon 3. I verkligheten blev det 34 min och mest i zon 4. Men jag ska kolla inställningarna i klockan, det är ju inte säkert att jag har samma värden som för ett och ett halvt år sen. Batteriet är oxå dåligt, så det ska jag försöka få bytt i em när jag ska till stan.
Det här var lite tankar om min träning.

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Oh, lycka till! :)
Kul att få "vara med" när du tränar. :)

mc-chick sa...

Tack :-)

Anonym sa...

Lycka till med träningen. Det är ju så kul och skönt att träna.

mc-chick sa...

Ja, o så mår man ju så bra efteråt!