torsdag 26 februari 2009

Japanese Feather and Fan Shawl!


Titta vad som ligger så fint o torkar på mitt köksbord nu! :-D
Det är Japanese Feather and Fan Shawl. Jag har stickat den i mitt egenspunna garn. Fibrerna är från Spinspirations fiberklubb, färgen Östersjön.
Jag tänkte igår, att det börjar bli dags att sticka färdigt den, och så gjorde jag det. :-)
Den blev inte så stor, mer en axelvärmare än en sjal. Jag ska försöka ta bild sen när den har torkat och jag har den på mig. För denna har jag banne mig tänkt att använda, vet inte hur eller när, men användas ska den. :-)
Jag hade en liten tanke om att ha den på mig på stickkafét på Umbra ikväll, men jag vet inte om den har hunnit torka tills dess.
Det blev lite garn över, mina beräkningar för när jag skulle börja avsluta stämde alltså inte alls. Men hellre att det blev garn över, än tvärtom. :-)
Sen fattade jag inte riktigt hur man skulle maska av, så jag bara maskade av som vanligt.
Den är mjuk o gosig och kommer vara skön att ha runt halsen, jag är supernöjd med den!!!

10 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad fiin! :)

Velma sa...

Så vacker...! Vad duktig du är :)

Anonym sa...

Vad fin den blev :) Färgerna ser härliga ut.

The Willow Fairy sa...

Helt fantastiskt fin. Vilket tålamod och vad snabbt det gått. Den ska du använda med stolthet, verkligen.

The Willow Fairy sa...

Glömde fråga hur många meter du hade. Jag hade tänk sticka denna modellen i ett annat garn.

The Willow Fairy sa...

Hej igen, du har fått en utmaning av mig. Hejdå för idag

Janette Millbom sa...

WOW!

har du spunnit på slända eller spinnrock?


*impad*


/J

mc-chick sa...

Tack allihopa!! :-D

Det gick åt ca 300 m. Men jag stickade inte hela sjalen, utan 76 varv med kant o avmaskning inräknad.

Jag spann på slända. Jag använder sländan som följde med i nybörjarkitet från Spinspiration. *drömmer om en spinnrock*

The Willow Fairy sa...

Oj, spinner du på slända, då är jag ännu mera imponerad. Måste ta tid

mc-chick sa...

Jo, det tar ju lite tid. Men det är så himla roligt!! :-)