tisdag 4 augusti 2009

Planering

Planer för dagen:
vakna runt kl 7, frukost i lugn o ro.
jogga
klippa gräset
sticka så klart
ev en runda till stan

Vad jag gjort hittills:
vaknade kl 5!!
Hade en klar bild i huvudet av mitt nästa sticke.
Ett par timmars porrsurfande (alltså efter garn o mönster)
Tog hojen till Kristianstad via Claessons motor i Bromölla.
Ett besök på Helylle och så kom jag hem med det här!!
Fyra härliga nystan Kauni!! :-D
Det ska bli en kofta!!



Så fort jag har bloggat färdigt ska jag lägga upp...

Nu till det jag hade tänkt blogga om idag.
Jag tog beslutet att maska av ärmarna på tröjan. Så nu räknas den som klar, och jag är riktigt nöjd med den. Garnet är Malabrigo merino worsted, färgen purple mystery. Mönstret har jag hittat på själv.
Skulle jag springa på mer av samma garn så är det ju lätt att sticka till ärmar i efterhand. Men nu kan jag använda den som den är. :-D



Ibland blir det inte som man tänkt, men det blir bra ändå. Får jag lust så hinner jag ju både springa o klippa gräset fortfarande... *sneglar mot påsen med garnet*... :-D

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygg tröja! Jag har inte stickat på 2 veckor ( inflammation i armen). Men nu åker jag på 1 veckas semester så hoppas att det är bra när jag kommer tillbaks.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag tycker den blev jättefin även utan ärmar!

Heléne sa...

Vilken fin tröja! Du är otroligt duktig!

MammaPuhStickar sa...

Den blev jättefin!

Ulla sa...

Gillar den.
Ulla

The Willow Fairy sa...

Glöm gräset - garnet är ju mkt viktigare...

Nyfiken på färgväxlingarna i det gröna garnet

mc-chick sa...

Tack så mycket! :-)