onsdag 30 september 2009

Utvärdering

Jodå, min strategi funkade, huset är rent (renare iaf) och jackan ihopsydd. :-) Nu kämpar jag på med sista picotkanten bara.

Men jag funderar lite...

Detta är andra jackan jag stickar och hm... jo alltså, när jag ska använda stickade grejer så har jag tänk, Bara en stickad grej på sig i taget. Man vill ju inte bli en "crazycatlady". Som bor ensam i ett gammalt hus på landet med sina två katter och går ut inbyltad i blandade hemstickade grejer i grälla färger... eh men vänta nu... doh!

Iaf, jag kanske vill ha en stickad tröja eller kofta, under det stickade jackan. För det syns ju ändå inte när man har jackan på sig (försvarar jag mig). Och denna vita jackan är väldigt v-ringad, så då måste jag kanske ha en stickad sjal på mig oxå. Då kan det ju bli tre! stickade grejer på samma gång.
Vad tycker ni? Ska jag fortsätta hålla mig till min enstickadgrejsregel eller ska jag bylta på mig hej vilt?

9 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag tycker man ska ha det man trivs bäst i själv, sen vad andra tycker ska man bry sig mindre om.. Men jag förstår oron, hehe. :) Nu brukar du ju sticka saker som inte ser slaffsigt ut eller så, då går det nog bra att ha flera stickade saker, särskillt på vintern och nu är det ju extra poppis med stickade kläder än om man jämför med för några år sen när det bara var tanter som stickade. Nu finns det ju mer moderna mönster m.m. :) Så jag tycker du ska prova dig fram. :)

Sonia sa...

Sticka på du och nu börjar det bli
kallt så det är bara att bylta på.
från Sonia

Lillan sa...

asch, sådär tänkte jag oxå från början, men nu kör jag fullt ut på crazycatlady-stilen :) Vi kan väl skapa en ny trend? Den som har flest stickade plagg på sig samtidigt är coolast :D

The Willow Fairy sa...

Tja-så länge du inte svettas ihjäl, rullar fram eller att folk lägger mynt i din latte-to-go så är det helt ok med hur mkt stickat som helst. Och som sagt stickat är inne så ju mer desto bättre - eller

Carin@Ullhärvan sa...

Bylta på dig hej vilt, vet ja!

garnlivet sa...

Äsch, det är väl klart att du ska använda så många stickade grejer samtidigt som du har lust till... men det kan ju bli lite varmt kanske med alltför många lager...

mc-chick sa...

Med erat sammtycke så försökte jag bylta på mig igår, men jag får nog öva lite på det. Det blev bara jackan o en sjal.
Ska försöka ta bilder på jackan nu, i höststormen...

umbra stickspår sa...

du var såå snygg i ditt påbylteriförsök igår, men bättre kan du!! mer kan på menar jag.
jackan var hur snygg som helst, och sjalen hör liksom bara dit.

mc-chick sa...

Tack! :-)
Nu har jag tagit bilder, var för frusen för att gå ut igår.