fredag 4 september 2009

Battle


-Börja sticka mig! Jag vet ju att du vill! säger Sylvi.
-Men come on, jag är ju bara 22 varv kvar innan jag är helt färdig ju. säger Autumn
-Men känn vad mjuk jag är. viskar Sylvi så bara jag ska höra.
-GLÖM INTE BORT MIG!! ropar Debbie Blissjackan innifrån stickväskan.
-TYST! säger Autumn och Sylvi i kör. -Du fick ju följa med på stickkafét igår!
-Tänk vad vi kan gosa när jag är klar. säger Autumn
-Men jag blir ju aldrig klar om du inte börjar på mig nån gång! tjurar Sylvi och underläppen darrar.
-Bara ett varv till... lockar Autumn
-Kan du inte bara lägga upp iaf.. säger Sylvi och jag ser att hon har nära till tårarna.
-Om du inte slutar tjura ska jag knyta knutar på dig. säger Autumn och höjer ena stickan hotfullt mot Sylvi.
-Men du är ju en sjal, säger Sylvi nedlåtande. -Sjalarna brukar ju ändå aldrig bli använda. HA!
-Men jag är ju annorlunda! Det har hon själv sagt! försvarar Autumn med en osäker blick.
Här går jag emellan och säger bestämt: Om ni inte kan komma överens, så börjar jag på ett annat nytt sticke ikväll!
Autumn och Sylvi tittar på varandra.
-Kanske om... börjar Sylvi
-Du kan väl... säger Autumn
-Om du lägger upp en ärm först på mig, så är det ok om du stickar på Autumn resten av kvällen. säger Sylvi tyst och tittar ner i golvet.
-Eller bakstycket är ok för mig. säger Autumn och rodnar lite.
Jag ler mot dom och klappar dom. -Jag tycker om er båda lika mycket. försäkrar jag. - Om jag kunde skulle jag sticka er båda samtidigt.
Nu fnissar dom lite och Autumn säger- Sen när vi båda är klara och det är vinter o kallt, kanske vi kan värma henne samtidigt?
-Ja, det tycker jag låter bra. säger Sylvi
-Sätt igång o sticka nu då! och sitt inte vid datorn hela tiden! ropar Autumn
-ok ok, jag kommer jag kommer.... :-D

12 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hahaha! :D Det där behövde jag, kände mig lite hängig.
Jag skrev också en saga förut idag men valde att inte publicera den för det hade med politik att göra så det kändes inte lika skojigt som en saga om stickning. :)

fale artut sa...

Det där var bra träning för projekten, att lära sig samarbeta lite! Då kommer man långt! Oj så många stickningar du kommer att få färdigt!

Anonym sa...

Hahahaha, den där sagan borde alla få läsa,så bra. Borde kunna publiceras i någon stickbok ihop med fina bilder.
Tack från Maria utan blogg

garnlivet sa...

Kul historia :) och alldeles sann...för det är ju så där det är!! Många projekt och ideer på G samtidigt men som sagt med lite samarbete så löser sej det mesta.
Trevlig fortsättning på helgen !!

stickresan sa...

Hahahaha, tänk om projekten kunde samsas så smidigt. Här råder rena anarkin ;-)

Carin@Ullhärvan sa...

Vad du kan få till det, både med garn och ord. Jättekul!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag tror du får ordna ett litet sitta runt i ringen samtal där ni får reda ut saker och ting.
jag tror att allt blir bra till slut.
Kram från Koftan

Elisabeth sa...

Vilken konflikt! Man kanske skulle lära sig sticka med fötterna också.....

Heldri sa...

Klockrent!

mc-chick sa...

Nu är dom bästa vänner och babblar på om alla bus dom ska hitta på i vinter. :-)
Sylvis bakstycke är påbörjat och Autumn har 4 varv kvar. :-D

The Willow Fairy sa...

Det är precis därför jag ibland inte vet vilken påse jag ska ta med mig till soffan. Mina har väldigt svårt att hålla samms. Vissa får jag till och med hålla i olika rum. Dropslinnet i sovrummet, Diagonal lace sockan på jobbet, Koftanskofta i vardagsrummet, några på hyllan i arbetsrummet och några på golvet...Jag får nog göra som du och tala reson med dem...

mc-chick sa...

ja, det går så mycket lättare när stickena samarbetar! :-D