torsdag 27 november 2008

Blomsterkoftan

Då jag fortfarande inte fått nån inspiration till att börja på nåt nytt storslaget mönster, plockade jag fram Blomsterkoftan. Den har legat i en låda och gosat till sig ett tag. Nu när jag tog fram den kändes det jätteroligt att börja sticka på den igen! Jag har ena framstycket kvar och ärmarna. Jag stickar den i drops alpacka och mönstret kommer från boken Sticka romantiskt kvinnligt och modernt. Jag tycker mönstret är jättefint, men skrivet på ett lite onödigt krångligt sätt. Det är mycket man måste hålla reda på samtidigt. Jag är nog bortskämd med lättare mönster kanske.

2 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Oj, det där blir ju fint! :) Det visste jag inte att du höll på med den, eller så har jag glömt det..

mc-chick sa...

Jag har inte stickat på den på ett bra tag, så det är nog därför. Ett UFO på väg mot FO! :-)