tisdag 10 mars 2009

Pekfingervalsen

Två pekfingrar har det hunnit bli än så länge på blåmesevantarna.
Men jag tycker min tröja med fläta börjar lukta ufo, så jag har stickat lite på den idag. Höger fram är klar och jag håller på med vänster fram.



Just nu är mitt huvud fullt av vårinspiration så lite svårt att motivera sig till att sticka på en ylletröja. Men förhoppningsvis blir den klar så jag hinner använda den nån gång innan det blir för varmt. Att våren är längre bort än vad jag trodde märkte jag idag, glad i hågen hade min vårjacka på mig o inga vantar. Kallt!!

Sen har jag kommit på att min inbillade förkylning beror på pollen. Så klart! Men jag skulle aldrig gå ut offentligt med att jag nyser av pollen, eller skriva om det på bloggen eller så. Jag är superkvinnan som inte är allergiskt mot naturen!!

6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag tycker du känner ufolukt lite väl tidigt. ;P Snyggt det blir med flätan.
Vantarna är jättefina av det jag sett hitills. :)
Hihi, men pollen redan???

mc-chick sa...

he he ja, jag blir nog lite otålig om det tar mer än en vecka att sticka en grej. :-)
Nåt träd är det nog som blommar nu, men jag far inte så illa av det, jag tar ingen medicin för det eller så.

The Willow Fairy sa...

Jag har massor av UFOn men en bra grej med UFOn är att om det är en modell och ett garn man gillar så gör det inget om det blir liggande ett halvår, då känns det som nästan färdigt redan efter en dag nästa gång man tar upp det...

Fast i det här fallet så tycker jag att du borde härda ut lite till, den är jättefin och det är ju inte så långt kvar. Ärmarna stickar du väl båda på en gång så känns det inte lika mkt. och även när våren kommer kan du ju ha den utan jacka över...

mc-chick sa...

jodå, den ska nog bli färdig innan våren. Och det är en lyxstickning, underbart garn. Så "härda ut" är kanske lite fel ord. :-) Ärmarna har jag tänkt plocka upp och sticka uppifrån o ner, men man kan ju göra 3/4 ärm... :-)

The Willow Fairy sa...

Jag gillar 3/4-dels ärmar och sedan kan man ha en halvlång pulsvärmare/mudd under om det är kallt under en jacka eller så.

mc-chick sa...

Ja precis! :-)