måndag 27 april 2009

Spinna

Jag har haft en toppenhelg i Halmstad. Jag har lärt mig massor!! Och insett hur mycket kvar det finns att lära. :-)

Vet inte riktigt var jag ska börja berätta...
Men här är iaf lite bilder på andra spinnrockar än min.



Jättefina båda två!


På lördagkvällen blev det så här trevligt. En kall öl på en solig uteservering. :-)


Här är en liten härva jag spann av värmlandsfårull (tror jag). Härvträt blev jag mycket förtjust i och har redan snickrat ihop ett eget. Dock inte lika fint som detta. :-)


Mycket ull, härliga människor, bra hotell, joggingrunda på söndagmorgonen, sol, ull och ull och ull, och ull. :-D

5 kommentarer:

fale artut sa...

Ser härligt ut!
Oj, vad jag tycker om när man ser att spinnrockarna är använda!
Jag får lägga på ett kol på Maja Fredriksson...
Man kanske får se mera vad du tog med dig hem från kursen?

The Willow Fairy sa...

Måste få se bild på ditt nya egentillverkade härvträ.

Min dator har strejkat, vi var inte överens om hur mång bilder jag skulle få ha med i mitt inlägg. Problemet löstes igår kväll, men då orkade jag inte blogga. Det blir nog ett lååååångt inlägg ikväll. Vad annorlunda och roligt att se sin egen spinnrock på någon annans blog.

mc-chick sa...

fale artut- Det kommer nog fler bilder allt eftersom jag kardar o spinner ullen jag fick med hem. :-)

Willowfairy- kunde du inte lägga upp alla 72 bilderna? :-) Ser fram emot att läsa ditt inlägg sen.

textil sa...

Det var jättetrevligt att få träffa dig och alla de andra deltagarna på kursen! Jag räknar med att det blir en fortsättning :-)
Och garnet blev ett riktigt vackert garn!

mc-chick sa...

Ja det var supertrevligt! Jag hoppas oxå på en fortsättning! :-)