fredag 22 maj 2009

Tempest vs Lovegood


Här mitt nya projekt. En kofta sådär mittemellan storslagna projekt. Fast jag siktar på storslaget här oxå. :-)
Jag kallar den Tempest vs Lovegood, eller om man är på förstanamnsbasis Joey vs Luna. Jag följer inte nåt av mönstrena egentligen. Utseendet vill jag ha som Tempest, men jag stickar den uppifrånalltiett som Lovegood. Det gröna garnet är det som blev över från Lovegood, nästan ett helt nystan woolie silk 2 ply, färgen moss. Det flerfärgade garnet är merino 2/6, inte säker på färgen kanske var det cosmic dawn. Båda garnerna är från Fleece Artist. Jag stickar på stickor 4 mm, snabbstickat som attan. :-) Och garnerna är underbara!

3 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Snygg färgkombination. Fleece Artist har så många underbara färger att det är svårt att välja.

Heldri sa...

du stickar sjukt snabbt! Braided Pullover var verkligen snygg, väldigt dekorativt med flätan.

mc-chick sa...

WillowFairy- Ja, dom har så många fina färger! Men sen tycker jag det är svårt att hitta bra mönster till "flammiga" garner. Det här tyckte jag blev en bra kombination. :-)

Heldri- Stickningen får mycket tid hos mig, så då går det fort. :-) Och tack!