torsdag 19 november 2009

Fölsedaskofta


Nu har jag stickat på födelsedagskoftan ett tag, kom ju på att den faktiskt har en deadline. Än är det ingen brådska dock, bara ärmarna och kragen kvar.
Mönstret är ingen höjdare, mycket vagt, inga detaljer och hade jag inte haft Ravelry hade jag nog inte rett ut det. Men där kan jag läsa om andra som oxå har stickat den. :-D
Garnet Heavens Hand är helt underbart att sticka i, och att det är lila gör bara saken bättre. Jag måste faktiskt påminna mig om att jag ska ge bort koftan när det är klar.
Ikväll är det stickkafé! Wooohooo!!

För övrigt är det jävlig mycket grått, regn, lera, kallt och mörkt. Fortfarande ingen ny dator. Suck...

1 kommentar:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Uj, spännande det ser ut! :)
Jag blir lika avundsjuk varje gång jag ser hur snabbt du stickar också.. ;P