tisdag 24 januari 2017

Prairie Fire

Nytt projekt på gång! Det är Prairie Fire. Jag gillar ordet prairie, eller prärie. Kanske associerar jag till när jag var liten och kollade på lilla huset på prärien? Hm, nåja.
 
Jag stickar i wool cotton från Rowan. Hade visst 11 nystan i denna färgen i stashen. Fast två är i ett annat färgbad med en liten nyansskillnad, så jag tar dem till sist, till ärmarna ifall de behövs.
 
Det känns bra att sticka från stashen, som att varje maska gör lite mer plats i skåpen och i påsarna/korgarna på golvet. Jag har, som så många andra, en tanke om att stashen ska minska. Utan att för den sakens skull ge mig köpförbud, för det funkar ändå inte. Men kanske att jag tänker till en gång extra innan jag köper nytt garn.
 
När jag tittar på bilden så ser jag hur tydligt det syns att jag hade kabeln till att peta ut där, mitt fram, de första varven. Jag hoppas det jämnar ut sig med tiden, eller så får det vara så. Jag tänker inte repa upp och börja om.
Den här är rolig att sticka, och det går fort!
 
 

Inga kommentarer: