tisdag 13 oktober 2009

Insomnia

Kunde inte sova inatt.
Så Kungsfågeln blev en Nattuggla.
Fiber från Spinspirations fiberklubb, kommer inte ihåg vilken månad. Det är merino/silke 50g och sen köpte jag till 50g merino/tencel i samma färger när jag var på öppna huset.
Jag ville ha färgerna ganska åtskilda och jag gjorde det tvåtrådigt. Jag har storartade planer för detta. Det ska bli julklapp, eller ev fölsedagspresent.



Sen kan jag visa hur bra det blev vid ärmen på Storm, det syns inte alls där jag lämnade levande maskor och sen plockade upp. Supernöjd med det. Fast det går ganska långsamt med ärmstickandet.



3 kommentarer:

Tina sa...

Åh, vad fin din kungsfiskare blev! Hoppas vi får se ditt hemliga projekt när det är klart, garnet ser ju helt ljuvligt ut!

The Willow Fairy sa...

Snygga färger. Och vad bra det blev på ärmen, då vet man det och kan sticka på ytterligare ett sätt.

fale artut sa...

Så fint det blev, både stickning och garn!!!!!