onsdag 24 augusti 2011

Stashen

Det råder en viss oro i mitt garnskåp. (och i påsarna runt omkring garnskåpet) (ja, och i lådorna i sovrummet oxå då).

Jag har ju talat om för mina nystan att jag nu ska gå sömnad detta året och att alla omöjligt kan få följa med.

Det kommer bli svårt att välja vilka som får följa med, jag älskar ju dom alla lika mycket. Men jag ska försöka tänka praktiskt och ta med garn som jag faktiskt kommer sticka av. Och såklart det allra vackraste garnet så jag har nåt fint att titta på. Och ja, sen det mjukaste garnet ifall jag behöver gosa nångång. Sen kan det ju va bra att ha med nån fulgarn oxå om det blir nåt tramsprojekt. Och såklart måste jag ju ha garn i alla tjocklekar för man vet ju aldrig vad man blir sugen på att sticka.


Hmmm jag tror egentligen inte mitt garn behöver vara oroligt...

Snarare min blivande rumskompis som kommer drunkna i min stash...




4 kommentarer:

Kattis sa...

hahhahaha helt rätt... nte kan alt det gosiga, ickegosiga, fina, ickefina, vackra, ickevackra garnerna få ligga hemma och tråna efter dig... Klart allt måste med :-)

mc-chick sa...

Nästan allt fick följa med till slut. :-)

Otaliga projekt sa...

Det var tur att så många fick åka med, för det finns ju INGET garn alls dit du ska?
För mig blev det tyvärr och tråkigt nog ändrade planer. Det hade varit trevligt att träffas. Tack för din hjälp och lycka till på sömnadskursen.
Sarah

mc-chick sa...

hehe jo lite garn finns det kanske på plats... :-)
tråkigt att du fick ändra planerna, kanske kan det bli en annan gång.