onsdag 22 april 2009

Die grüne insel


Jag har börjat på ett par sockor ur min nya bok Socken aus aller welt. Jag valde Irlands sockor. Det enfärgade garnet är Regia Silk och det melerade är Colinette Jitterbug. Underbara garner båda två! Men jag funderar på om det är ett misstag att sticka båda samtidigt på magic loop med bara två nystan. Jag stickar alltså både inifrån och utifrån på samma nystan. Detta verkar bli en trasslig historia så jag får se om jag får sticka dom en i taget. Men lite till orkar jag nog trassla. Det är lite jobbigt att sticka med två färger samtidigt så det blir bara ett varv i taget, men det är roligt!! Jag har inte kört fast med tyskan än, vi får väl se hur det går när jag kommer fram till hälen. :-)
Maj månads mönster i sockklubben har kommit. Två fina mönster, men ni förstår kanske att jag väntar lite med dom. :-)
Ikväll ska jag åka o lyssna på Kersti Nilsson, hon kommer till Grimslöv. Det ska bli spännande!!

Inga kommentarer: