tisdag 15 december 2009

Snömössa!

Snön vräker ner utanför fönstret. :-D

Behöver verkligen mössa nu. :-)
Jag hade lite blå malabrigo worsted, och ett mössmönster ur nya IK.
Jag har börjat om flera gånger, man skulle lägga upp med "tubular cast on" och det har jag aldrig gjort innan. Och jag vet inte vad det heter på svenska, nån annan som vet?
Men när jag väl fått till det tycker jag det blev superbra, kanten ser inte ut som en kant liksom. Sen fick jag börja om och byta till mindre stickor för den blev för stor, den är fortfarande ganska stor men det får bli så. Sen fick jag repa upp nästan ett helt varv för jag hade stickat fel...
Men nu är jag på G. :-)



Och med fina stickmarkören jag fick från Helena är stickningen en ren fröjd! :-D

4 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Då får du pinna på med mössan - brukar i och för sig gå fort för dig med det mesta. En mössa på en kväll är väl inget svårt för dig. Jag vill också ha snö...

mc-chick sa...

Det går långsamt med mössan, och sen blir jag nog inte riktigt nöjd heller. Den verkar bli ganska stor. Hm men jag stickar vidare.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Kul att du kunde använda dem. :)
Kram

mc-chick sa...

:-) kram