torsdag 28 juni 2012

Sockor o väst

Här är bild på sockorna jag började på häromdagen. Det ska hållas på att flytta maskor mellan stickorna, så jag får ha två par rundstickor. Inte helt optimalt. Sen är det fel i mönstret oxå tyvärr. Men jag kan fippla till det tror jag så att det blir som det ska.
Jag tror nog det blir bra i slutänden ändå.
Sen råkade jag börja på en väst. Hoppsan.
Jag hittade ett mönster i en av mammas året runt, från 1980. Lite kär i denna västen blev jag. Min väst blir mörkblå, jag har lite 4 ply soft från rowan som jag hoppas ska räcka. Så himla skoj! Jag känner att denna stickningen är en sån som man inte lägger ifrån sig förrän den är färdig.

2 kommentarer:

AnJa sa...

Vilken snygg väst! Det var bättre förr :-)

ulla sa...

Sockarna kommer att bli jättefina.Västen i blått blir ännu vackrare.