lördag 30 januari 2016

Jag kan sluta när jag vill!

Jag började ju på en mormorsruta för ett litet tag sen. Men, jag kände väl att garnet inte riktigt var rätt. Jag använde sockgarn, crazy sauberball eller nåt sånt heter det. Dels är det ju superwash och dels innehåller det nylon. Sen var färgerna inte riktigt sådär perfekta liksom.
Nu är rutan upprepad och garnet är lagt i sockgarnsstashen istället.
 
 
Men jag hade fortfarande kvar mitt mormorsrutebegär. Så nu blir det en regnbågsruta i kauni istället! Det här känns verkligen helt rätt!
Jag kan inte sluta, satt uppe alldeles för länge igårkväll och virkade, idag har jag inte gjort nåt annat än att virka. Skyller lite på dåligt väder och dåligt knä att jag ändå inte kan göra nåt vettigt, men men, det är ju inte hela sanningen. Alltså jag fattar inte vad det är som är så beroendeframkallande med en mormorsruta!!
 


Inga kommentarer: