lördag 16 januari 2016

Nya projekt!

Efter en period av att faktiskt ha färdigställt projekt, har jag nu drabbats av akut startitis.
Jag håller ju på med Outlandersjalenkoftan. Tror den blir okej nu, trots tankefel och felräkningar.
Sen hittade jag ett broderikit på Erikshjälpen, det är en del av Bayeuxtapeten, och jag har varit lite broderisugen ett tag, så det känns helt perfekt. Det är lite som att måla målarbok, jag broderar som jag vill utan krav på att det ska bli snyggt eller bra. Dessutom ett nördigt motiv och det gör mig glad, längtar tills jag kan hänga upp den på väggen!
Sen såg jag en bild på någon som virkade mormorsrutor, och vips så köpte jag garn i samma färg och pladask var jag fast i mormorsruteträsket igen (jag kan sluta när jag vill).
Till sist så har jag två på par barnsockor på gång, ska bara få mått på barnens fötter innan jag sätter igång med dem.
Alla projekten känns lika roliga, så det är lite som en rundpingisturnering. Kör lite på varje grej innan jag byter.
 
 

2 kommentarer:

Nyster sa...

Tycker det låter lyxigt! Så länge du inte blir stressad, tycker jag att du ska nörda på med alla härliga projekt och bara frossa! :D

mc-chick sa...

Ja, det känns verkligen lyxigt just nu, och ingen stress. :)