tisdag 6 januari 2009

Smygstart

Igår kväll när jag stickade på kragen till röda tröjan, märkte jag att det inte blev som det skulle med ökningarna. Suck, bara till att repa upp och börja om. Nu är kragen på g i gen.
Sen har jag råkat börja ett nytt projekt!
När jag fick "östersjönfibrerna" från fiberklubben, kände jag ganska direkt att det ville bli en Japanese Feather and Fan Shawl. Men jag har inte spunnit färdigt allt än, men jag kunde inte hålla mig längre utan har smygstartat lite. :-D Jag tror den kommer bli fantastiskt fin. Garnet blev så mjukt o gosigt efter ett bad, och färgen är underbar. Jag tror tom att detta kan bli en sjal som jag faktiskt använder! Jag är lite nojig oxå för att garnet ska gå av. Men än så länge har det hållt. Resten av fibrerna ska spinnas färdigt oxå, och jag har svart entrådigt garn som plan b ifall östersjön inte räcker. Det kan nog bli snyggt med en svart kant isf, men hoppas garnet kommer
räcka.
Jag har oxå januarisockorna i tankarna, så dom kommer nog oxå påbörjas snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina färger på garnet...småler lite åt dina gem och säkerhetsnålar...känner igen mej!!
Jag har försökt mej på januarisockorna men får inte till tådelen...känner mej helt obegåvad :(

mc-chick sa...

Nästan så man får skämmas att visa bilder med såna "stickmarkörer". he he
men det funkar ju iaf. :-)

Anonym sa...

Vilket superfint mönster på sjal. Det finns så många fina sjalmönster och hur många sjalar kan man ha?
Den kommer bli superin i ditt garn. Lycka till.

mc-chick sa...

Man kan nog aldrig få för många sjalar! :-)
Jag ska bara bli bättre på att använda dom oxå.